Myymälätilan houkuttavuuteen vaikuttaa suraavat asiat:
- Asiakaspalvelijat: hymyieekö myyjä, kun asiakas astuu
liikkeeseen sisään, millainen asenne hänellä on, käyttäytyykö ystävällisesti?
Miten hän huomioi asiakasta? Millainen on hänen ulkoinen olemus, näyttääkö hän
siistiltä? Löytääkö hänet tarvittaessa helposti?
- Julkisivu: Onko kutsuva? Kuinka selkeä ja miellyttävä?
Millainen kokonaisuus? Millaiset mainokset, entä näyteikkunat? Sisääntulo millainen?
- Viihtyvyys: Asiakaspalvelun laatu? Onko lämpötila sopiva,
entä valaistus? Kuinka selkeä myymälätila? Onko tila esteetön? Soiko myymälässä
musiikkia ja millaista musiikkia? Kuinka tilava ja siisti?
- Mainonta: Onko julisteita ympäri kauppakeskusta vaikkapa?
Mainitaanko somessa mitään myymälästä, entäpä muualla verkossa? Onko lehdissä
jutta? Mitä puskaradiossa jutellaan? Omko ympäri kaupunkia
"mainoshenkilöitä" jakelemassa mainoksia?
- Selkeys: Miten hinnat on merkitty? Millainen värimaailma?
Onko kampanjoita, millaisia? Minkälaiset kulkureitit, sokkelo vai selkeä? Miten
tuotteet on aseteltu? Onko myymälän tuotteet ajantasalla? Kuinka paljon
tuotteita on esillä?
- Valaistus: Onko sopiva? Miten kohdistettu ja asteltu?
Kuinka paljon valaisimia on? Onko lamput turvallisella tasolla vai liian
alhaalla? Kuinka valaisimet toimivat? Minkä väriset valot? Minkä mallinen
lamppu?
- Värimaailma: mainosten värit? Millaiset sesonkivärit?
Miten ryhmitelty? Valaistuksen väri? Onko hillitty ja sopiva? Miellyttääkö?
Yhtenäisiä?
- Tuotteet: onko helposti otettavissa? Kuinka paljon
tuotteita esillä? Onko tuotteet turvallisia? Onko puhtaita? Millainen hinta?
Onko ehjiä? Kuinka hyvin ne ovat esillä?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti