sunnuntai 13. syyskuuta 2015

Houkutteleva myymälätila

Myymälätilan houkuttavuuteen vaikuttaa suraavat asiat:

- Asiakaspalvelijat: hymyieekö myyjä, kun asiakas astuu liikkeeseen sisään, millainen asenne hänellä on, käyttäytyykö ystävällisesti? Miten hän huomioi asiakasta? Millainen on hänen ulkoinen olemus, näyttääkö hän siistiltä? Löytääkö hänet tarvittaessa helposti?

- Julkisivu: Onko kutsuva? Kuinka selkeä ja miellyttävä? Millainen kokonaisuus? Millaiset mainokset, entä näyteikkunat?  Sisääntulo millainen?

- Viihtyvyys: Asiakaspalvelun laatu? Onko lämpötila sopiva, entä valaistus? Kuinka selkeä myymälätila? Onko tila esteetön? Soiko myymälässä musiikkia ja millaista musiikkia? Kuinka tilava ja siisti?

- Mainonta: Onko julisteita ympäri kauppakeskusta vaikkapa? Mainitaanko somessa mitään myymälästä, entäpä muualla verkossa? Onko lehdissä jutta? Mitä puskaradiossa jutellaan? Omko ympäri kaupunkia "mainoshenkilöitä" jakelemassa mainoksia?

- Selkeys: Miten hinnat on merkitty? Millainen värimaailma? Onko kampanjoita, millaisia? Minkälaiset kulkureitit, sokkelo vai selkeä? Miten tuotteet on aseteltu? Onko myymälän tuotteet ajantasalla? Kuinka paljon tuotteita on esillä?

- Valaistus: Onko sopiva? Miten kohdistettu ja asteltu? Kuinka paljon valaisimia on? Onko lamput turvallisella tasolla vai liian alhaalla? Kuinka valaisimet toimivat? Minkä väriset valot? Minkä mallinen lamppu?

- Värimaailma: mainosten värit? Millaiset sesonkivärit? Miten ryhmitelty? Valaistuksen väri? Onko hillitty ja sopiva? Miellyttääkö? Yhtenäisiä?


- Tuotteet: onko helposti otettavissa? Kuinka paljon tuotteita esillä? Onko tuotteet turvallisia? Onko puhtaita? Millainen hinta? Onko ehjiä? Kuinka hyvin ne ovat esillä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti